Wettelijke garantie

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets misgaat met uw aankoop, wij zullen dan zorgen dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost.Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn. Dit houdt in dat u te allen tijde mag en kan verwachten dat een product zich gedraagt zoals u dat in alle redelijkheid mag verwachten.

Voor meer informatie over hoe dit in de praktijk verloopt verwijzen wij u naar de site van de consumentenbond. Kortom de bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij de fabrikant (verkopende partij) daarna bij de klant.

Wanneer tijdens de garantieperiode een aankoop van u defect raakt, neem dan contact met ons op. Wij zullen u vervolgens adviseren over reparatie of vervanging van uw aankoop.

Om onze lage prijzen te blijven garanderen hanteren wij een carry-in garantie beleid. Dit houdt in dat als u een product binnen de garantie termijn naar ons terug moet sturen, deze kosten voor u van rekening zijn. Het retourneren nemen wij voor onze rekening.

Fabrieksgarantie

De garantie van onze producten is afhankelijk van de fabrikant, dit kan oplopen tussen 12 tot 24 maanden. De garantietermijn staat vermeld bij de gedetailleerde kenmerken van een artikel. Indien de fabrikant een garantiebewijs bij het product heeft gedaan, dan staat de garantietermijn hier ook op. Bij horloges geldt een fabrieksgarantie op het uurwerk van 24 maanden, tenzij anders vermeld.

Uitgesloten van fabrieksgarantie:

  • Glasbreuk
  • Horlogeband
  • Uitgevallen steentjes 
  • Draagschade/ Gebruikersschade
  • Verkleuring van de horlogeband
  • Waterschade (ontstaan door verkeerd gebruik*)

GEBRUIKSTIPS:

  • Voorkomt  hevige schokken
  • Contact met chemische stoffen
  • Magnetische invloeden bij gebruik van een horloge.

*Zorgt u er dus voor dat de schroef altijd dicht blijft, want als u de horloge opent   dan vervalt uw recht op garantie wegens vocht en stof.

Lees dus altijd de bijgeleverde gebruiksaanwijzing van elk product dat u aanschaft.